سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان مانه وسملقان
 

مانه وسملقان

آمار بازدید
 

 

اجرای طرح بین المللی منارید در خراسان شمالی/مدیریت حفاظت آب و خاک یکپارچه می شود

 

به گزارش پایگاه خبری آشخانه، به نقل از اترک نیوزموسی صابری، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی اظهار کرد: مهمترین رویکرد طرح بین اللملی منارید، تمرین مدیریت پایدار منابع آب و سرزمین، مدیریت جامع و یکپارچه منابع طبیعی و اراضی کشاورزی همچنین ارائه راهکار مناسب برای اجرایی شدن برنامه اقدام ملی مقابله با بیابان زدایی است.
صابری تصریح کرد: در طرح منارید، اجرای پروژه هایی از جمله عملیات آبخیزداری، جنگل و مرتع داری همچنین اصلاح زمین های زراعی تعریف شده است.
وی با اعلام اینکه این طرح در حوزه اترک در سطح شهرستان های مانه و سملقان، بجنورد، شیروان همچنین بخشی از شهرستان راز و جرگلان اجرایی خواهد شد، عنوان کرد: برای اجرای آن مطالعات فاز 1 و 2 همچنین بخشی از فاز 3 به پایان رسیده و بخش دیگری از مطالعات فاز 3 نیز در حال اجرا است.
به گفته وی، این مناطق انتخاب شده در زمینه فرسایش خاک و سیل خیز بودن از حساسیت بیشتری برخوردار هستند.
این مسئول در ادامه با اشاره به این مطلب که نهادهای اجرایی ذی ربط باید برای اجرای این طرح بین المللی مشارکت داشته باشند، تاکید کرد: جوامع محلی این شهرستان های یاد شده نیز در راستای اجرا و تحقق اهداف تشریح شده نقش بسیار مهمی دارند.
افزون بر این، وی تصریح کرد: دفتر توسعه سازمان ملل متحد نیز در راستای اجرای این طرح، با انتقال تجربیات، ارائه دانش فنی همچنین آموزش و توانمندسازی جوامع محلی سهم خود را ایفا می کند.
در عین حال، وی با یادآوری این مطلب که اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در حال حاضر از محل اعتبارات ملی تخصیص یافته به استان، پروژه های آبخیزداری در حوزه ه تفتازان شهرستان شیروان همچنین حوزه های دربند میان زو، پیر بز و پسین دره شهرستان بجنورد را در دست اجرا دارد، اعلام کرد: اجرای اصلی پروژه های این طرح بین المللی از سال آینده آغاز خواهد شد که مدت اجرای آن هفت تا 10 سال است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی افزود: برای اجرای این پروژه ها از سال آینده، اعتبارات ملی همچنین اعتبارات بین المللی دفتر توسعه سازمان ملل متحد اختصاص خواهد یافت.
وی گفت: دفتر توسعه سازمان ملل متحد قول اعطای 100 تا 150 هزار دلار در سال را به استان داده است تا برای اجرای پروژه های این طرح بین المللی هزینه شوند.
صابری در خاتمه حوزه سد شیرین دره را مهمترین حوزه اجرای این طرح بین المللی معرفی کرد و گفت: با اجرای این طرح در این حوزه، درصدد هستیم تا از پر شدن ذخایر آبی در آن جلوگیری شود و بهره برداری صحیحی از ذخایر آن صورت گیرد.

[ یکشنبه 93/12/10 ] [ 9:20 صبح ] [ مهران گلی ]
.: Weblog Themes By MihanSkin :.

درباره وبلاگ
امکانات وب

اداره منابع طبیعی

اداره منابع طبیعی

اداره منابع طبیعی

اداره منابع طبیعی

مهران گلی