سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان مانه وسملقان
 

مانه وسملقان

آمار بازدید
 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از شناسایی ذخیرگاه جنگلی جدیدی از گونه گردو در منطقه "آق چشمه" شهرستان مانه و سملقان خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل "موسی صابری" اظهار داشت: در این ذخیره گاه که با وسعت 250 هکتار قرق شده گونه های درختی زالزالک، نارون، گلابی وحشی، شیرخشت و سیب جنگلی نیز مشاهده می شود.

وی افزود: در راستای حفاظت از گونه های نادر جنگلی که دارای ارزش زیست محیطی، اکولوژیکی و ژنتیکی است گونه های جنگلی ارس، سرو خمره ای، فندق، پسته وحشی، گردو جنگلی، بادام وحشی در این استان به عنوان ذخایر ژنتیکی محسوب شده و قطع این گونه ها بر اساس قانون ممنوع است.

وی گفت: با توجه به ساختار اکولوژیکی ژنتیکی و ارزش زیست محیطی این گونه های با ارزش و حفظ آن برای نسل های آینده انتظار می رود که مردم استان و دستگاه های اجرایی دولتی و خصوصی برای حفاظت از این گونه های با ارزش گام بردارند.

وی افزود: اکنون در محدوده این استان بیش از 13 هزار و 695 هکتار از گستره جنگلها به عنوان ذخیره گاه با گونه های جنگلی کمیاب مورد شناسایی، حمایت و حفاظت می شود.

صابری گفت: 410 هزار هکتار از جنگلهای ارس با تلفیق گونه های ارس، سرو خمره ای، فندق، پسته وحشی، گردو جنگلی، بادام وحشی در مناطق کوههای کپه داغ، کله داغ، گلول، سالوک، گوینک، بزداغی، قرخود، تخته ایران، سرداب و سرانی، ساریگل، غلامان، تازه قلعه و کهنه جلگه در این استان وجود دارد.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است. ک/1


[ سه شنبه 90/10/20 ] [ 12:5 عصر ] [ مهران گلی ]
.: Weblog Themes By MihanSkin :.

درباره وبلاگ
امکانات وب

اداره منابع طبیعی

اداره منابع طبیعی

اداره منابع طبیعی

اداره منابع طبیعی

مهران گلی