سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان مانه وسملقان
 

مانه وسملقان

آمار بازدید
 

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: با تخصیص هزار و 300 میلیون ریال اعتبار از ردیف اعتباری طرح صیانت از جنگلهای شمال کشور، عملیات تهیه طرح صیانت از شش هزار هکتار از جنگلهای شهرستان مانه و سملقان، اجرایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، موسی صابری اظهار داشت: پارسال در راستای موافقت نامه طرح صیانت از جنگلهای شمال کشور، عملیات تهیه طرح تولیدات غیر چوبی در سطح 13 هزار هکتار از جنگلهای هیرکانی توسط بخش خصوصی اجرایی شد.

وی تصریح کرد: در همین راستا امسال نیز هزار و 300 میلیون ریال اعتبار برای اجرای پروژه های جنگل کاری در سطح 70 هکتار و عملیات تهیه طرح تولیدات غیر چوبی در سطح شش هزار هکتار در جنگل های جوزک و درکش از توابع شهرستان مانه و سملقان به این اداره کل تخصیص یافت که هم اکنون این پروژه ها در حال اجرا است.

وی حفظ جنگلهای پهن برگ استان به دلیل شرایط خاص رویشگاهی و زیستی آن را بسیار حائظ اهمیت برشمرد و گفت: در همین راستا حفظ و توسعه این جنگلها باید به صورت پایدار و منسجم مدیریت شوند.

صابری تاکید کرد: جنگلهای هیرکانی در سطحی بالغ بر 25 هزار هکتار با گونه غالب بلوط بلند مازو یکی از مهمترین سطوح عرصه های منابع طبیعی منحصر به فرد استان هستند که در شرایط خاص رویشگاهی در یک اکوتون در حد فاصل ناحیه رویشی هیرکانی و ایران و تورانی روییده است.

وی گفت: این منطقه از نظر جامعه شناسی گیاهی دارای گونه های منطقه ایران و تورانی همانند سیاه تلو، افرا کرکو، زرشک، داغ داغان و گونه های ناحیه هیرکانی از جمله بلوط، زبان گنجشک و ممرز بوده که به لحاظ ترکیب زیستی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان شمالی افزود: در همین زمینه سطحی بالغ بر چهار هزار هکتار نیز تحت عملیات قرق قرار گرفته که این امر موجب حفظ و احیاء و سیر صعودی توالی در این جنگلها شده است.
 


[ چهارشنبه 90/10/21 ] [ 9:16 صبح ] [ مهران گلی ]
.: Weblog Themes By MihanSkin :.

درباره وبلاگ
امکانات وب

اداره منابع طبیعی

اداره منابع طبیعی

اداره منابع طبیعی

اداره منابع طبیعی

مهران گلی