سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان مانه وسملقان
 

مانه وسملقان

آمار بازدید
 

 

 12 تن بذر گیاهان مرتعی در خراسان شمالی تولید شد
 معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: 12 تن انواع بذر گیاهان مرتعی برای احیا و اصلاح مراتع در این استان تولید شد.
"کامبیز انصاری" روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این میزان بذر در ایستگاه "کرنخ" تولید بذر در مانه و سملقان تولید شده است.

وی افزود: در این ایستگاه گونه های "آگروپایرون النگاتوم، بروموس اینرمیس، کوخیا پروستراتا، سالسولا رجیدا، سکاله مونتنونم، فستوکا اوینا و پوتوریوم" تولید و تکثیر می شود.

وی ارزش ریالی بذور تولیدی این ایستگاه را 700 میلیون ریال عنوان و بیان کرد: این بذرها برای احیا و اصلاح مراتع، جلوگیری از بروز سیل و هدررفت آب، کاهش تخریب و فرسایش خاک و تامین بخشی از علوفه مرتعی در مناطق مختلف استان توزیع و کاشته می شود.

وی مساحت ایستگاه تولید بذر کرنخ را 216 هکتار عنوان کرد و گفت: 115 هکتار از این سطح قابل کشت است که طی سال زراعی جاری 54 هکتار آن زیر کشت رفت.

وی افزود: در سال زراعی گذشته نیز از 80 هکتار سطح زیر کشت این ایستگاه 13 تن بذر گیاهان مرتعی برداشت شده بود.

این مسوول گفت: این ایستگاه سالانه 500 میلیون ریال اعتبار از محل ردیف اعتبارات استانی دارد که در صورت افزایش اعتبار می توان میزان قابل توجهی بذر گیاهان مرتعی در این ایستگاه تولید کرد.

مساحت مراتع خراسان شمالی بدون احتساب نواحی جنگلی و بیابانی یک میلیون و 414هزار و 850 هکتار است که از این میزان 50 درصد مراتع متراکم و مابقی مراتع نیمه و کم تراکم است


[ سه شنبه 90/10/20 ] [ 12:13 عصر ] [ مهران گلی ]
.: Weblog Themes By MihanSkin :.

درباره وبلاگ
امکانات وب

اداره منابع طبیعی

اداره منابع طبیعی

اداره منابع طبیعی

اداره منابع طبیعی

مهران گلی